استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان از نیروگاه برق شهید رجایی  بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی از مصرف بی رویه سوخت مازوت در این نیروگاه انتقاد کرد و گفت: چرا باید برای تولید برق در نیروگاه برق شهید رجایی مازوت استفاده شود، اما در سایر نیروگاه‌های کشور حتی یک لیتر مازوت هم استفاده نشود.

جمالی پور گفت: نیروگاه شهید رجایی مبتنی بر دانش فنی و جزو افتخارات کشور است.

وی افزود: ما می‌توانیم نیروگاه برق کلاس B بسازیم که به صنایع نظامی ما نزدیک است.

استاندار با بیان اینکه در دوران تحریم‌های ظالمانه که حتی اجازه ورود دارو را به کشور نمی‌دهند، نیروگاه برق راه اندازی شده است، گفت: صنعت برق کشور با توربین‌های دیزلی کار می‌کرد، ولی امروز فناوری ساخت نیروگاه‌های برق را صادر می‌کنیم.

وی افزود: به مساله محیط زیست استان باید توجه شود چرا که این موضوع نیاز اساسی مردم منطقه است.

جمالی پور بر لزوم پیگیری پایان مصرف سوخت مازوت در نیروگاه برق شهید رجایی استان، تأکید کرد و گفت: دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از برق تولیدی استان به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و این عادلانه نیست در استان قزوین قطعی برق داشته باشیم.

فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با بیان اینکه موضوع مصرف سوخت مازوت در نیروگاه برق شهید رجایی جدی است، گفت: هوای شهرستان آبیک را کارخانه سیمان، نیروگاه شهید رجایی و هم اتوبان آلوده کرده و مصرف مازوت هم مشکلی بر روی بار آلودگی این شهرستان اضافه کرده است.

احمدپور، فرماندار آبیک هم در این بازدید گفت: نیروگاه برق شهید رجایی باید سوخت مصرفی اش را تغییر دهد چرا که سوزاندن مازوت توسط این نیروگاه، محیط زیست شهرستان آبیک را با مخاطرات جدی روبه رو کرده است.

وی افزود: تصمیم گیری درباره فعالیت نیرگاه برق شهید رجایی و تولید برق توسط آن در استان زنجان صورت می‌گیرد.

عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین هم گفت: نیرو گاه برق شهید رجایی، صنعت آلاینده استان قزوین محسوب می‌شود.

وی افزود: در مجموعه نیروگاه شهید رجایی، دو نیروگاه مستقر است که همزمان می‌توانند از گازوییل، مازوت و گاز برای تولاید برق استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خواستار استفاده از گاز به جای مازوت برای تولید برق توسط نیروگاه برق شهید رجایی شد.

وی افزود: گوگرد موجود در مازوت کشاورزی منطقه قزوین را دارد از بین می‌برد.

فرهور، مدیر عامل نیروگاه برق شهید رجایی نیز گفت: مصرف مازوت به تأسیسات نیروگاه آسیب می‌زند و میزان مصرف مازوت در این نیروگاه ۴ و نیم برابر افزایش یافته است.

وی افزود: ۸۵ میلیارد طلب داریم و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تعمیرات اساسی نیروگاه شهید رجایی احتیاج داریم که اگر این بودجه تأمین نشود، تابستان سال آینده، خاموشی خواهیم داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.